Рящимли, Мярщямятли Аллащын ады иля



жүктеу 166.9 Kb.
Дата26.04.2019
өлшемі166.9 Kb.

Рящимли, Мярщямятли Аллащын ады иля!

МЦГЯДДИМЯ

Шцкр вя тя‘риф Аллаща мяхсусдур. Биз она шцкр едир, Ону тя‘риф едирик, Ону кюмяйя чаьырырыг, Ондан баьыш­ланма диляйирик, няфсляримиздяки шярдян, ямялляри­миздяки пис­ликлярдян горунмаг цчцн Аллаща сыьынырыг. Аллащын щагг йолуна йюнялтдийи шяхси аздыран, аздыр­дыьы шяхси ися щагг йолуна йюнялдян тапылмаз. Шящадят едирям ки, Аллащдан башга ибадятя щаггы олан танры йохдур, Онун шярики йохдур вя шящадят едирям ки, Мящяммяд (с.я.с) Онун гулу вя елчисидир.




«Ей иман эятирян кясляр! Аллащдан лазымынжа горхун вя йалныз мцсялман олдуьунуз щалда юлцн!» («Али Имран» суряси, 102-жи айя).



«Ей инсанлар! Сизи тяк бир шяхсдян (Адямдян) хялг едян, ондан зювжясини (Щявваны) йарадан вя онлардан да бир чох киши вя гадынлар тюрядян Ряббиниздян горхун! (Ады иля) бир-бириниздян (жцрбяжцр шейляр истядийиниз) Аллащдан, щямчинин гощумлуг ялагялярини кясмякдян щязяр един! Шцбщясиз ки, Аллащ сизин цзяриниздя нязарятчидир!» («ян-Ниса» суряси, 1).




«Ей иман эятирян кясляр! Аллащдан горхун вя доьру сюз сюйляйин! (Яэяр беля етсяниз) Аллащ ямялляринизи ислащ едяр вя эцнащларынызы баьышлар. Щяр кяс Аллаща вя Пейьямбяриня итаят ется, бюйцк бир сяадятя наил олар» («ял-Ящзаб» суряси, 70-71).


Мцсялман гардаш вя бажыларым! Бу мцхтясяр вя мараглы рисаля сизи лазымынжа валидейнлярин гайьысына галмаьа сювг едяр вя онларын щагларыны юдямяйя вадар едяр. Щягигятян бу мювзу эцнцмцздя баш верян бир чох проблемлярин гаршысыны ала биляр вя ата-анайа гайьы эюстярмяк цчцн щяр бир мцсялмана йол эюстяряр.

Язямятли Аллащдан рижа едирик ки, Аллащ субщянящу тяалянин китабыны вя Рясулуллащын (она Аллащын салаваты вя саламы олсун! – сяллаллащу алейщи вя сяллям – с.я.с.) сцннясини юз щяйатынын бцтцн сащяляриндя рящбяр тутан мцсялман цммятиня уьурлар бяхш етсин. О, доьрудан да Ешидян вя жаваб Веряндир. Сонунжу дуамыз будур: Ял-щямду лиллящи раббил-алямин – Алямлярин Рябби Аллаща шцкцрляр олсун!



ВАЛИДЕЙНЛЯРИН ИСЛАМДА ЙЕРИ
Щяр бир мцсялман илк яввял ону йарадан Аллащы, сонра она доьру йолу (сиратял мцстягим) эюстярян пейьямбярини вя даща сонра валидейнлярини севмяли вя онлара итаят етмялидир.

Аллащ тяаля буйурур:


«Инсанларын ичярисиндя Аллащдан гейрилярини Аллаща шярик гошуб, онлары Аллащы севян кими севянляр дя вардыр. Щалбуки, иман эятирянлярин Аллаща мящяббяти даща гцввятлидир» («ял-Бягяря», 165).


Яняс бин Маликин (р.а.) рявайят етдийи щядисдя Пейьямбяр (с.я.с.) демишдир: «Сиздян бириниз мяни валидейниндян, ювладындан вя бцтцн инсанлардан чох севмяйинжя иманы (камил) олмаз» (Мцслим, 167).
Ябу Щурейря (р.а.) рявайят едир ки, бир киши Пейьямбярин (с.я.с.) йанына эялиб деди: «Ей Аллащын елчиси! Мян кимя даща чох гайьы эюстярмялийям!» О деди: «Анана». Киши сорушду: «Сонра кимя?» Пейьямбяр (с.я.с.) деди: «Анана». Киши тякрар сорушду: «Сонра кимя?» О деди: «Анана». Киши бир даща сорушду: «Бяс сонра кимя?» Пейьямбяр (с.я.с.) бу дяфя «Атана» – дейя жаваб верди» (ял-Бухари, 5971).

АТА-АНАЙА ГАРШЫ ИТАЯТ ВЯ НЯВАЗИШИН ВАЖИБЛИЙИ
Мцгяддяс Гуранын айяляриня, мютябяр щядисляря, сящабялярин вя ислам алимляринин щямряй олдуглары фикирляриня вя Азярбайжан шаирляринин шерляриня ясасланараг бу итаят вя нявазишин важиб олдуьуну сцбута йетирмяк олар.

Аллащ тяала буйурур:




«Аллаща ибадят един, вя Она щеч кяси шярик гошмайын! Ата-анайа да йахшылыг един» («ян-Ниса» суряси, 36).

«Ряббин йалныз Она ибадят етмяйи вя валидейнляря йахшылыг етмяйи (онлара итаят едиб, нявазиш эюстярмяйи вя онларла эюзял давранмаьы) буйурмушдур. Яэяр онларын бири вя йа щяр икиси сянин йанында (йашайыб) гожалыьын ян дцшэцн чаьына йетярся, онлара: "уф" – беля демя, цстляриня гышгырыб ажы сюз сюйлямя. Онларла хош даныш! Онларын щяр икисиня ажыйараг мярщямят ганадынын алтына алыб: "Пярвярдиэара! Онлар мяни кюрпялийимдян (нявазишля) тярбийя едиб бяслядикляри кими, Сян дя онлара рящм ет!" – де» («ял-Исра» суряси, 23-24).




«Биз инсана ата-анасына йахшылыг етмяйи (онларла эюзял давранмаьы) тювсийя етдик. Ей инсан яэяр валидейнлярин билмядийин бир шейи Мяня шярик гошмаьына жящд эюстярсяляр, онлара итаят етмя» («ял-Янкябут» суряси, 8).




«Биз инсана ата-анасына йахшылыг етмяйи (валидейниня йахшы бахмаьы, онларла эюзял давранмаьы) тювсийя етдик. Анасы ону (бядяниндя) чох зяиф бир щалда дашымышды…» («Лоьман» суряси, 14).
Абдуллащ бин Мясуд (р.а) рявайят едир ки, мян Пейьямбярдян (с.я.с.) щансы ямялин Аллаща даща севимли олдуьуну сорушдугда о деди: «Вахтында гылынан намаз». Мян: «Бяс сонра?» – дейя сорушдугда, о деди: «Валидейнляря (онлара итаят едиб, нявазиш эюстярмякля) йахшылыг етмяк…» (ял-Бухари, 5970).

Абдуллащ бин Юмяр (р.а) рявайят едир ки, бир киши эялиб Пейьямбярдян (с.я.с.) жищада эетмяк цчцн изн истядикдя о сорушду: «Валидейнлярин саьдырмы?» Киши «бяли» дейя жаваб верди. Пейьямбяр (с.я.с.) она деди: «Еля ися онлар цчцн (онлара итаят етмяк вя нявазиш эюстярмякля) чалыш»1 (ял-Бухари, 5972).


Ябу Щурейря (р.а) рявайят едир ки, Пейьямбяр (с.я.с.) деди: «Зялил олду! Зялил олду! Зялил олду! Сящабяляр: «Ким, ей Аллащын елчиси?» – дейя сорушдугда, о деди: «О шяхс ки, валидейнляринин вя йа онлардан биринин гожалыьында онларла бирэя йашайыб жяннятя дахил олмасын» (онлара итаят етмяйиб, нявазиш эюстярмядийиня эюря) (Муслим, 6557).
Абдуллащ бин Амр бин ял-Ас (р.а.) рявайят едир ки; Пейьямбяр (с.я.с.) деди: «Аллащын разылыьы валидейнин разылыьы иля, гязяби дя онун гязяби иля баьлыдыр» («Сящищ щядисляр силсиляси», 516-жы щядис).
Ябу Бякр (р.а.), Юмяр (р.а.), Осман (р.а.), Яли (р.а.) Щясян (р.а.), Щцсейн (р.а.), Ибн Аббас (р.а.), Ибн Юмяр (р.а.), Ябу Щурейря (р.а.), Жяфяр яс-Садиг, Ябу Щянифя, Малик, яш-Шафии, Ящмяд, ял-Бухари, Муслим, Ябу-Давуд, ян-Нясаи, ят-Тирмизи, ибн Мажя, ят-Табари, ял-Гуртуби, ибн Теймиййя, ибн Кясир, ибн Щяжяр, ян-Нявяви, ял-Албани, ибн Баз, Усеймин вя с. ислам алимляри бу итаятин вя нявазишин важиб олдуьуну тясдиглямишляр.
ВАЛИДЕЙНЛЯРИН ЩАГЛАРЫ
1. Валидейнляр цчцн дуа етмяк вя Аллащдан онлара баьышланма дилямяк. Аллащ тяаля Нущ (а.с.) щаггында демишдир:


«Ей Ряббим! Мяни, ата-анамы, мяним евимя мюмин кими дахил олан кимсяни вя бцтцн мюмин кишиляри вя гадынлары баьышла. Залимлярин ися анжаг щялакыны артыр!» («Нущ» суряси, 28)



2. Валидейнляри сюйдцрмямяк.

Абдуллащ бин Амр (р.а.) рявайят едир ки; Пейьямбяр (с.я.с.) демиш­дир: «Кишинин валидейнлярини лянятлямяси (сюймяси) бюйцк эцнащлар­дандыр» (Сящабяляр): «Ей Аллащын елчиси! Киши дя валидейнлярини лянятляйярми?» – дейя сорушдугда, о деди: «Биринин ана-атасыны сюйцр, о да гайыдыб онун ата-анасыны сюйцр» (ял-Бухари, 5973).


3.Валидейнляри Ислама дявят етмяк.

Ябу Щурейря (р.а.) беля рявайят едир: «Мян мцшрик олан анамы Ислама дявят едирдим. Бир эцн йеня ону дявят етдикдя, Пейьямбяр (с.я.с.) щаггында налайиг сюзляр деди. Мян аьлайа-аьлайа Пейьямбярин (с.я.с.) йанына эялиб, дедим: «Ей Аллащын елчиси! Мян анамы Ислама дявят едирдим, о да буну инкар едиб, сянин щаггында налайиг сюзляр деди. Аллаща дуа ет, Ябу Щурейрянин анасына щидайят версин». Пейьямбяр (с.я.с) деди: «Аллащым, Ябу Щурейрянин анасына щидайят вер!» Мян Пейьямбярин (с.я.с) дуасындан сонра севинжяк евя эетдим. Гапыйа чатдыгда анам айаг сяслярими ешитди вя мяня йеримдя дурмаьы ямр етди. Сонра чимиб (гцсл едиб) палтарыны эейинди, гапыны ачыб мяня деди: «Ябу Щурейря! Шящадят верирям ки, Аллащдан башга мябуд йохдур вя Мящяммяд Онун гулу вя елчисидир». Мян севинжимдян аьлайа-аьлайа Пейьямбярин (с.я.с) йанына эялиб она дедим: «Ей Аллащын елчиси! Эюзцн айдын, Аллащ сянин дуаны гябул етди вя Ябу Щурейрянин анасына щидайят верди…» (Муслим, 6346)


4. Вар-дювлятдян илк яввял валидейнляр цчцн хяржлямяк.

Аллащ тяаля буйурур:




«(Йа Мящяммяд) Сяндян (Аллащ йолунда) ня веряжякляри щаггында сорушанлара сюйля: «Малыныздан веряжяйиниз шей ата-анайа, (йохсул) гощумлара, йетимляря, мискинляря, (йолда пулу гуртаран) мцсафирляря мяхсусдур. Шцбщясиз ки, Аллащ етдийиниз хейирли иши биляндир» («ял-Бягяря» суряси, 215)

5.Валидейнляря щикмятля, эюзял тярздя нясищят етмяк.

Аллащ тяаля буйурур:



«(Йа Мящяммяд) Гуранда Ибращими дя йад ет (онун щекайятини дя цммятиня сюйля). Щягигятян, о, бцсбцтцн доьру данышан бир зат, бир пейьямбяр иди. О, бир заман атасына беля демишди: «Атажан! Ня цчцн эюрмяйян, ешитмяйян, сяня щеч бир файда вя зяряр веря билмяйян бцтляря ибадят едирсян. Атажан! Щягигятян, сяня эялмяйян бир елм (пейьямбярлик) мяня эялмишдир. (сяня мцйяссяр олмайан бир шей мяня мцйяссяр олмушдур) Ардымжа эял ки, сяни (Аллащын буйурдуьу) доьру бир йола чыхардым! Атажан! Шейтана ибадят етмя! Щягигятян шейтан Рящмана (Аллаща) чох аси олмушдур. Атажан! Горхурам ки, (тювбя етмясян) Аллащдан сяня бир язаб тохунсун вя беляжя (Жящяннямдя) шейтана йолдаш оласан!» («Мярйям» суряси, 41-45)


6. Валидейнляр мцшрик, кафир олсалар беля, онлары тярк етмямяк.

Аллащ тяала буйурур:




«Яэяр ата-анан билмядийин бир шейи Мяня шярик гошмаьына жящд эюстярсяляр (бу ишдя) онлара итаят етмя. (Галан) Дцнйа ишляриндя онларла эюзял кечин (онлара итаят ет) («Лоьман» суряси, 15)


Ясма бинт Ябу Бякр (р.а) рявайят едир ки, «Мяним мцшрик анам гощумлуг ялагясини кясмямяк цчцн мяни зийарят етди. Мян Пейьямбярдян (с.я.с.) "Онунла гощумлуг ялагясини кясимми?" – дейя сорушдум. О: "Хейр" – дейя жаваб верди». Ибн Уйейня дейир ки, Аллащ тяаля бу щагда айя назил етди:

«Аллащ дин йолунда сизинля вурушмайан вя сизи йурдунуздан чыхартмайан кимсяляря йахшылыг етмяйи вя онларла ядалятля ряфтар етмяйи сизя гадаьан етмяз. Аллащ ядалятли оланлары севяр!» («ял-Мумтящиня» суряси, 8).


7. Ювладын, валидейнляри онун ялейщиня дуа етмяси щяддиня чатдыр­мамасы.

Ябу Щурейря (р.а.) рявайят едир ки, пейьямбяр (с.я.с.) деди: «Цч шяхсин дуасы мцстяжябдир2: мязлумун, мцсафирин вя валидейнин ювлады ялейщиня етдийи дуа» («Сящищул-ядябил-муфрад», 32)


8. Валидейнляря олан итаят вя нявазишин щядсиз олмасы. Йяни щяр щансы бир шяхс валидейнляриня истянилян гядяр йахшылыг ется беля онларын щаггыны лазымынжа юдяйя билмяз.

Ябу Бурдя рявайят едир ки, бир Йямянли киши анасыны кцряйиня эютцрцб Кябяни тяваф етдикдян сонра эялиб Ибн Юмяря (р.а) деди: «Буну етмякля мян анамын щаггыны юдямиш сайылыраммы». Ибн Юмяр она деди: «Хейр, буну етмякля сян онун бир инилтисини3 беля юдямиш сайылмырсан» («Сящищул-ядябил-муфрад», 11)


9. Башга валидейнляря дя щюрмят етмяк.

Аллащ тяаля буйурур:




«Пейьямбяр мюминляря онларын юзляриндян даща йахындыр. Онун зювжяляри мюминлярин аналарыдыр» («ял-Ящзаб» суряси, 6).

Яняс бин Малик (р.а.) рявайят едир ки, пейьямбяр (с.я.с.) деди: «Кичийимизя рящм етмяйян, бюйцйцмцзя щюрмят етмяйян биздян дейил!» («Сящищ щядисляр силсиляси», 2196).


10. Валидейнлярля сярт давранмамаг.

Аллащ-тяаля валидейнляря «уф» демяйи беля гадаьан етмишдир.




«…Яэяр онларын бири вя йа щяр икиси сянин йанында [йашайыб] гожалыьын ян дцшэцн чаьына йетярся, онлара: “уф!” – беля демя, цстляриня гышгырыб ажы сюз сюйлямя. Онларла хош даныш!” («ял-Исра» суряси, 23).


11. Валидейнляря тяшяккцр етмяк.

Щяр бир инсан билмялидир ки, Аллащ ону йарадыб, ана бятниндя олдуьу мцддятин 120-жи эцнцндя она рущ вериб вя валидейнляри дя онун йаранмасы цчцн васитячи едиб. Еля ися инсан илк яввял Аллаща сонра да ана-атайа шцкр етмялидир:




“Мяня вя ана-атана шцкр ет. Ахыр дюнцш Мянядир!” («Лоьман» суряси, 14).
12. Валидейнлярин изни олмадан фардул-кифайя4 сайылан жищада (мцщарибяйя) эетмямяк.

Талщя (р.а.) рявайят едир ки; Жащимя (р.а.) Пейьямбяря (с.я.с.) деди: “Ей Аллащын елчиси! (Аллащ йолунда) вурушмаг истяйирям, она эюря дя сяндян мяслящят истяйирям”. Пейьямбяр (с.я.с.) деди: “Сянин анан вар?” О, “Бяли” – дейя жаваб вердикдя, Пейьямбяр (с.я.с.) она ямр едиб деди: “Ананын гайьысына гал!” (Мцсняд, 3/429; «Ирваул-Ьалил», 5/21)


Ябу Сяид ял-Худри (р.а.) рявайят едир ки; бир киши Йямяндян Пейьямбярин (с.я.с.) йанына щижрят (сяфяр) етди. Пейьямбяр (с.я.с.) ондан: “Йямяндя доьмаларын вармы?” дейя сорушдугда о, “Валидейнлярим вар” дейя жаваб верди. О бир даща: “Онлар сяня изн вериблярми?” дейя сорушдугда, о “Хейр” – дейя жаваб верди. Пейьямбяр (с.я.с.) дя она ямр едиб деди: «Гайыт онлардан изн истя. Изн версяляр (эял Аллащ йолунда) вуруш, якс щалда ися онларын гайьысына гал» (Ябу Давуд, 2527; «Ирваул-Ьалил», 5/21).
Абдуллащ ибн Юмяр (р.а.) рявайят едир ки; бир киши (жищат етмяк цчцн) Пейьямбярин (с.я.с.) йанына эялиб деди: «Мян валидейнлярими аьлар гойуб (жищада эетмяйя) сяня бейят5 етмяк цчцн эялмишям» О деди: «Гайыт онлары аьлар гойдуьун кими, эцлдцр, севиндир!» (Ябу Давуд, 2525; «Ирваул-Ьалил», 5/20).
Гейд етмяк лазымдыр ки, щаким тяряфиндян сяфярбярлик елан олундугда вя йа вятяня дцшмян сохулдугда артыг жищад фардул-айн6 щесаб олунур. Бу щалларда валидейнлярдян изн истямяк важиб дейил.
13. Валидейнлярин хятриня дяйдикдя, онлардан цзр истямяк вя щалаллыг алмаг.

Ябу Щурейря (р.а.) рявайят едир ки, Пейьямбяр (с.я.с.) деди: «Гар­дашына7 зцлм8 етмиш шяхс динар вя дирщямин файда вермяйяжяйи эцн9 эялмямиш ондан (мязлумдан) щалаллыг алсын…» (ял-Бухари, 2449).


Пейьямбяр (с.я.с.) Муаз бин Жябяли (р.а.) Йямяня эюндярдикдя она тювсийя едиб демишдир: «Мязлумун дуасындан (гарьышындан) горх! Щягигятян онун дуасы иля Аллащын арасында щижаб (манея) мювжуд дейил». (ял-Бухари, 2448).
Ял-Муьира бин Шюбя (р.а.) вя Ябу-Бякрятядян (р.а.) ряваят олунан щядисдя Пейьямбяр (с.я.с.) валидейни инжитмяйин щарам вя бюйцк эцнащлардан олдуьуну вурьуламышдыр (ял-Бухари, 5975, 5976).

Валидейнлярини инжидян шяхс дцнйада икян жязасына чата биляр!!!

Ябу-Щурейря (р.а.) рявайят едир ки; Жцрейщ (р.а.) юз комасында сцння (ялавя) намазыны гылырды вя бу вахт анасы эялиб ону чаьырды: «Ей Журейщ! Мян сянин ананам, жаваб вер!» О ися намаз гылмаьына давам етди. Анасы чыхыб эетди. Бир мцддят кечдикдян сонра йеня гайыдыб ону чаьырды: «Ей Журейщ! Мян сянин ананам, жаваб вер!» О ися яввялки кими намаз гылмаьына давам етди. Бу щалы эюрян анасы, дуа едиб деди: «Аллащым! Журейщ мяним оьлумдур, мян ону чаьырдым, о ися мяним чаьырышыма щай вермяди. Аллащым! Фащишяляри она эюстярмямиш (имтащан етмямиш) онун жаныны алма!».

Ябу Щурейря (р.а.) рявайятя беля давам едир ки; гойун отаран­лардан бири онун комасына эялярди. Бир эцн о, кянд ящлиндян олан бир гызла зина етди вя ондан ушаг олду. Ондан ушаьын кимдян олдуьуну сорушдулар. О деди: «Бу команын сащибиндян». Кянд ящли балта, бел эютцрцб Жцрейщин комасынын йанына эялдиляр вя ону чаьырдылар. О, намаз гылдыьы цчцн онлара жаваб вермяди. Онлар да, онун комасыны даьытдылар. Буну эюрян Журейщ онларын йанына эялди. Тябяссцм едиб ушаьын башыны сыьаллады вя деди: «Сянин атан кимдир?» Ушаг деди: «Мяним атам гойун отарандыр…» (Муслим, 6455).
Щагларын хцласяси:

1. Валидейнляр цчцн дуа етмяк вя Аллащдан онлара баьышланма дилямяк.

2. Валидейнляри сюйдцрмямяк.

3. Валидейнляри Ислама дявят етмяк.

4. Вар-дювлятдян илк яввял валидейнляр цчцн хяржлямяк.

5. Валидейнляря щикмятля, эюзял тярздя нясищят етмяк.

6. Валидейнляр мцшрик, кафир олсалар беля, онлары тярк етмямяк.

7. Валидейнляри ювладын ялейщиня дуа етмяк щяддиня чатдырмамаг.

8. Валидейнляря щядсиз итаят вя нявазиш эюстярмяк .

9. Башга валидейнляря дя щюрмят етмяк.

10. Валидейнлярля сярт давранмамаг.

11. Валидейнляря тяшяккцр етмяк.

12. Валидейнлярин изни олмадан фардул-кифайя сайылан жищада (мц­щарибяйя) эетмямяк.

13. Валидейнлярин хятриня дяйдикдя онлардан цзр истямяк вя щалал­лыг алмаг.



Валидейнлярин гайьысына галмаг цчцн инсана йардым едян амилляр10:

1. Бу ишдя Аллаща сыьынмаг вя йалныз ондан йардым истямяк.

2. Гайьыкешлийин фязилятини вя нанкорлуьун агибятини хатырламаг.

3. Валидейнлярин фязилятлярини хатырламаг.

4. Валидейн щаггыны юдямяйи борж щесаб етмяк.

5. Валидейнлярин салещ олмасы.

6. Аллащдан горхмаг.

7. Юзцнц валидейнлярин йериня гоймаг.

8. Ювлады гайьыкеш бюйцтмяк.

9. Валидейнляринин гайьысына галмыш инсанларын щяйат тярзиня нязяр салмаг.

10. Гайьыкеш инсанлардан мяслящят алмаг.

ВАЛИДЕЙНЛЯРЛЯ ЭЮЗЯЛ РЯФТАРА ИБРЯТАМИЗ НЦМУНЯЛЯР:

“(Йящйа) ата-анасына гаршы олдугжа итаяткар вя нявазишкар иди; залим [дикбаш] дейилди” («Мярйям» суряси, 14).

“[Аллащдан бир мюжцзя олараг кюрпя11 диля эялиб] деди: “Мян, щягигятян, Аллащын гулуйам. О мяня китаб [Инжил] верди, юзцмц дя пейьямбяр етди. О, щарада олурамса олум, мяни мцбаряк [щямишя щамыйа хейир верян, дини щюкмляри юйрядян] етди вя мяня дири олдугжа намаз гылыб зякат вермяйи тювсийя буйурду. О, щямчинин мяни анама гаршы олдугжа итаяткар вя нявазишкар етди, [щеч кяся гаршы] зцлмкар вя аси [дикбаш] елямяди!” («Мярйям» суряси, 30-32).




«О12, йцйцрцб-гачмаг вя атасына кюмяк едя билмяк чаьына чатдыгда [Ибращим] деди: «Оьлум! Йухуда эюрдцм ки, сяни гурбан кясирям. Бах эюр [бу барядя] ня фикирляширсян! О деди: «Атажан! Сяня ня ямр олунурса, ону да ет! Иншаллащ, мяним сябрлилярдян олдуьуму эюряжяксян!» («яс-Саффат» суряси, 102).


Аишя (р.а.) рявайят едир ки; Пейьямбяр (с.я.с.) деди: «Жяннятя дахил олдум вя орада мцталия ешитдим. Мян "Бу кимдир?" – дейя сорушдум. Мяня дедиляр ки "Бу Щарися бин Номян вя щямчинин сизин (ичяриниздя олан) гайьыкешлярдир"». [Аишя (р.а.) деди]: «О, анасынын гайьысына галан сящабялярдян иди» (Ящмяд, 6/151; «Сящищул-Жами яс-Саьир», 1/636, 3371-жи щядис).
Абдуллащ бин Динар рявайят едир ки; Абдуллащ бин Юмяр (р.а.) Мяккяйя эедян йолда бир ярябля растлашды. Салам вердикдян сонра она (юзцня мяхсус олан) узунгулаьынын цзяриня яйляшмяйя кюмяк етди вя башындакы яммамяни дя она верди» Биз она дедик: «Аллащ сяни ислащ етсин! Ярябляр аз иля дя гане олурлар» Абдуллащ деди: «О, Юмяр бин ял-Хаттабын (р.а.) севимли йолдашларындан иди. Мян пейьямбярин (с.я.с.) беля дедийини ешитдим: «Щягигятян ян гайьыкеш инсан, атасынын севимли йолдашына гайьы эюстярян ювладдыр» (Муслим, 6460).
Зейнал-Абидин13 анасына гаршы олдугжа итаяткар вя нявазишкар иди. Бир дяфя ондан сорушдулар ки, сян анана гаршы олдуьжа итаяткар вя нявазишкарсан. Бяс ня цчцн онунла бирэя йемяк йемирсян? О деди: «Горхурам ки, онун эюзц дцшдцйц лохманы мян йейим вя бунунла да она язиййят верим» («Сийяру ялямун-нубяля», 6/317).
Ибн Аун рявайят едир ки; «Бир киши, анасынын щцзурунда олан Мящяммяд бин Сиринин йанына эялиб онун сяссиз, башыашаьы (мцти шякилдя) дайандыьыны эюрцб сорушду: «Мящяммядя ня олуб, хястяляниб?» Она дедиляр: «Хейр хястялянмяйиб, лакин анасынын щцзцрунда бу щала дцшцр» («Сийяру ялямун-нубяля», 6/128).
Жяфяр бин Сулейман рявайят едир ки, Мящяммяд бин ял-Мцнкядир башыны йеря гойуб анасына дейярди: «Эял айаьыны гой башымын цстцня» («Сийяру ялямун-нубяля», 4/620)
Салещ ял-Аббаси Мянсурун мяжлисиндя икян сющбят едир вя щяр дяфя юз атасыны хатырладыгда ращимящуллащ (Аллащ она рящм етсин) дейирди. Буну эюрян яр-Раби она деди: «Мюминлярин ямиринин щцзурунда атана чох рящмят охума. (Бир дяфя дедин кифайятдир). О деди: «Сяни гынамырам. Щягигятян сян ата ширинлийини (ляззятини) дадмамысан». Мянсур эцлцмсяйиб деди: «Бу, Щашим ювладларына етираз едянин жязасыдыр» («Биррул-валидейн», сящ.98).
Абдуллащ бин Жяфяр бин Хаган ял-Мярвази рявайят едир ки, Бундярин беля дедийини ешитдим: «Елм тяляб етмяк цчцн сяфяря чыхмаг истядим. Лакин анам буну мяня гадаьан етди. Мян она итаят етдим. (Явязиндя дя) Аллащ мяня елм ята етди» («Сийяру ялямун-нубяля», 1/145).
Зящяби Бундярин щаггында демишдир: «О йалныз Бясря шящяриндя щядис топлайыб (елм алыб), анасына гаршы олдугжа итаяткар вя нявазишкар олдуьу цчцн башга шящярляря сяфяр етмяйиб» («Сийяру ялямун-нубяля», 1/144).
Амир бин Абдуллащ бин яз-Зубейр деди: «Атам вяфат етдикдян сонра бир ил мцддятиндя Аллащдан йалныз онун баьышланмасыны истямишям» («Биррул-валидейн», сящ.78).
Тялг ибн Щябиб анасынын башындан юпяр вя анасы евин ашаьы мяртябясиндя олдуьу заман йухары мяртябяйя галхмазды («Биррул-валидейн», сящ.78).


НАНКОРЛУГ

Ашаьыда садаланан ямялляр нанкорлуьун защири яламятляриндяндир:


1. Валидейнляри щяр щансы бир сюз вя йа щярякятля аьлатмаг, кядяр­ляндирмяк.

2. Онларын цстцня гышгырыб ажыламаг.

3. Онларын буйругларына «уф» дейяряк вя с. етираз етмяк.

4. Онларын щцзурунда гашгабаг тюкмяк.

5. Онлара нифрятля бахмаг.

6. Онлара няйи ися ямр етмяк.

7. Онларын тягдим етдийи рузини вя с. бяйянмямяк, ейиб етмяк.

8. Ев ишляриндя онлара йардым етмямяк.

9. Онлар данышдыьы ан цз чевирмяк вя данышдыгларына мящял гой­мамаг.

10. Онларын мяслящятинин (гожалдыгларына вя с. эюря) файдасыз олду­ьуну щесаб етмяк.

11. Онларын йанына (отаьа вя с.) ижазясиз дахил олмаг.

12. Онларын юнцндя (щяйат йолдашы, дост, ювлад вя с. иля) яхлагсыз мцбащися апармаг.

13. Гейриляринин йанында онлары пислямяк вя ейиблярини хатырламаг.

14. Онлары сюймяк вя онлара лянят етмяк.

15. Онларын хошуна эялмяйян жанлыны вя йа яшйаны евя эятирмяк.

16. Онларын юнцндя яхлагсызлыг етмяк (сигарет чякмяк, телефонда гызла (оьланла) мящяббятдян данышмаг, алт палтарда эязмяк вя с.).

17. Онларын щцзурунда яхлагсыз ямялляри хатырламаг.

18. Онлары чятин вязиййятя салмаг (боржа эирмяк, жинайят тюрят­мяк, яхлагсызлыгла онларын адыны лякялямяк вя с.).

19. Эцнлярля евдян дидярэин дцшмяк вя бунунла да онлары нара­щат етмяк.

20. Онлара имканлары чатмадыьы бир шейи алдырмаг вя йа тяляб етмяк.

21. Щяйат йолдашына (зювжясиня) валидейнляриндян артыг итаят етмяк.

22. Гожалыг чаьында онлары тярк етмяк.

23. Онлары валидейн кими тягдим етмякдян утанмаг.

24. Онлары вурмаг.

25. Онларын сящвлярини баьышламамаг.

26. Онлара мал-дювлятдян хяржлямямяк.

27. Онлара щяр щансы бир ямяля эюря миннят гоймаг.

28. Онларын вар-дювлятиндян оьурламаг.

29. Онларын юлцмцнц тямянна етмяк

30. Онлардан хилас олмаг цчцн онлары юлдцрмяк



Ювладын нанкор олмасынын ясас сябябляри:


1. Жящалят (елмсизлик).

2. Пис тярбийя.

3. Зиддийят (мясялян, валидейн ювладына ямр етдийиня юзц ямял етмир).

4. Ювладла сярт ряфтар етмяк.

5. Валидейнлярин юз валидейнляриня гаршы нанкор олмасы.

6. Аллащдан горхмамаг.

7. Ювладын бирини диэяриндян цстцн тутмаг.

8. Щяйат йолдашынын яхлагсыз олмасы.

9. Валидейнин нежя язиййят чякдийиня мящял гоймамаг.

10. Ювлады йахшы ишляр эюрмяйя щявясляндирмямяк.




ШАИРЛЯРИН ДЕДИКЛЯРИНДЯН

Щяр ня етсян, ана щаггын унутма

Анан едиб сяня жаныны гурбан.

Бу ананын хатириня, дцшмяндян

Эялян дярдя дюзсцн эяряк щяр инсан.

Горх о эцндян ки, сяни дя тяк гойуб,

Ябядилик анан кючяр дцнйадан.

Хягани ШИРВАНИ

«Сечилмиш ясярляри», сящ.188

Ананын гялбиня тохунмаг олмаз,

Ана няфясиндян чичяк дя солмаз,

Инсанлыг сцд яммиш ана дюшцндян,



Сойуг бир мязардыр анасыз вятян.

Сямяд ВУРЬУН

«Ипя-сапа дцзцлмямиш инжиляр», сящ.108

1 Шейтанла, няфсля мцбаризя апармаг юзц дя жищад щесаб олунур.

2 Аллащ тяряфиндян гябул олунан.

3 Бурада доьуш заманы гадынын инилтиси нязярдя тутулур

4 Бир вя йа даща чох мцсялманларын йериня йетирмяси иля диэярляри цчцн важиб олмайан ямяля дейилир.

5 Юляня гядяр щяр щансы бир ямяли етмяйя сюз вермяк.

6 Щяр бир мцсялман шяхсин цзяриня дцшян важиб ямяля дейилир.

8 Ажыламаг, щагсыз олараг малыны мянимсямяк вя с.

9 Йяни гийамят эцнц.

10 «Цгугул валидейн», сящ. 48-53.

11 Иса пейьямбяр (Аллащын она саламы олсун).

12 Исмаил пейьямбяр (Аллащын она саламы олсун).

13 Ябу-ял-Щясян Яли бин ял-Щцсейн бин Яли бин Ябу Талиб.


= =



Каталог: uploads -> books
books -> Өзбекстан республикасы жо­Ғары және орта арнаулы бiлiм министрлiгi а. Бектаев, Т. Турткулбаева Қазіргі әдеби процесс
books -> Методикасы кафедрасы
books -> Науаи мемлекеттік педагогика институты
books -> Низомий номидаги тошкент давлат педагогика университети
books -> Науаи мемлекеттiк педагогика институты
books -> Бейімбет Майлин атындағы
books -> И.Ҳ.Ҳамдамов, С. Б. Мустанов, Э. И.Ҳамдамова, Г. А. Сувонова ботаника и.Ҳамдамов, С. Мустанов, Э. И.Ҳамдамова, Г. Сувонова Ботаника
books -> Тараккиётига боглик булиб, фаннннг ривожланичпп-а куп о


Достарыңызбен бөлісу:


©kzref.org 2019
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет