Тексерген: раисов к. Д



Pdf көрінісі
Дата25.01.2023
өлшемі9.31 Mb.
#181895
Байланысты:
pdf 20221002 215221 0000
pdf 20221207 150715 0000, Ашық құндызшөп — Уикипедия


СӨЖ
ТАҚЫРЫБЫ: ДАОСИЗМ
АҒЫМЫ
ОРЫНДАҒАН: ЖАНҒАБЫЛ ДИНАРА 107
ТОП(ҒЫЛЫМЫ БИОЛОГИЯ) 
ТЕКСЕРГЕН: РАИСОВ К. Д


ЖОСПАР
ДАОСИЗМ АҒЫМЫ
ДАОСИЗМНІҢ
НЕГІЗІН ҚАЛАУШЫ
ДАОСИЗМДЕГІ
ОНТОЛОГИЯЛЫҚ,
ДҮНИЕТАНЫМДЫҚ
МӘСЕЛЕЛЕР
ДАОСИЗМНІҢ
МОРАЛЬДЫҚ,
ӘЛЕУМЕТТІК—САЯСИ
КӨЗҚАРАСТАРЫ


ДАОСИЗМ АҒЫМЫ
ДАОСИЗМ (ҚЫТ. 道教, DÀOJIÀO) - АТАҚТЫ ОЙШЫЛ ЛАО
ЦЗЫ ИДЕЯЛАРЫНА НЕГІЗДЕЛІП ҚҰРЫЛҒАН ЕЖЕЛГІ
ҚЫТАЙ ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ДІНИ ДӘСТҮРІ (ТІКЕЛЕЙ
АУДАРМАСЫ«ЖОЛ МЕКТЕБІ»), ДАОСИЗМ - ТАБИҒАТ
КҮШТЕРІН МОЙЫНДАУДЫҢ ЖӘНЕ ОНЫМЕН
ҮЙЛЕСІМДІЛІКТЕ БОЛУДЫҢ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫН
ҚОЛДАЙТЫН ТЕОРИЯ.
DAO TAO
ДАОСИЗМ - БАЙЫРҒЫ ҚЫТАЙ ФИЛОСОФИЯСЫНДАҒЫ
НЕГІЗГІ БІР БАҒЫТ. Б.З.Д. 4-3 ҒАСЫРДА ПАЙДА БОЛҒАН.
ДАОСИЗМНІҢ НЕГІЗГІ ИДЕЯЛАРЫ «ЛАО-ЦЗЫ» ЖӘНЕ
«ЧЖУАН-ЦЗЫ» ТРАКТАТТАРДА БЕРІЛГЕН.


ДАОСИЗМ НЕГІЗІН ҚАЛАУШЫ 
Лао-цзы (Ли Дань) — даосизм л м н қалыптастырушы,
б зд ң дәу р м зге дей нг VI-V ғасырларда өм р сүрген,
кей н рек мифологиялық тұлғаға айналған. Қытай
философиясы тарихында алатын орны ерекше. Оның
л м н зерттеуш лер Лао-цзы Конфуцийд ң замандасы
болды, ал оның көзқарастары «Дао дэ цзин»‘
шығармасында жинақталған, бұл шығарманы Лао-
цзының шәк рттер жазған болуы да мүмк н деген
болжамп к рлер айтады. Лао-цзы даоны болмыстың
алғашқы себеб , мәңг л к, өзгермейт н бастауы деп
түс нд рд . Адам ойлауда да, с-әрекет нде де осы дао
жолын ұстануы, яғни «у -вэймен» айналысуы қажет. «У-
вэй» — «тыныш кел су» дегенд б лд ред , кей н рек
«әрекетс зд к, ештеңеге араласпау» деген қаз рг
мағынасында түс н ле бастады.


ДАОСИЗМ
Онтологиялық 
Дүниетанымдық


ЛАО-ЦЗЫ ФИЛОСОФИЯСЫНЫН НЕГIЗГI ҰҒЫМЫ - ДАО
ҚЫТАЙ ТIЛIН ДЕГI КЕП СӨЗДЕР СИЯҚТЫ, ӨЗIНIҢ
БОЙЫНА ӘРТҮРЛІ МАҒЫНА СIҢIРГЕН
ҰҒЫМ. ДАО, БIР ЖАГЫНАН. ДҮНИЕНIН КАЙНАР КӨЗІ,
АЛҒАШҚЫ НЕГIЗ РЕТIНДЕ ТУСIНДIРIЛСЕ, ЕКIНШI
ЖАҒЫНАН ОЛ АСПАН ЗАҢДЫЛЫҚТАРЫ. БҮКІЛ
ДУНИЕДЕГI ЗАТТАР МЕН КҰБЫЛЫСТАР ОҒАН
БАҒЫНЫШТЫ. ДҮНИЕНІҢ IН НЕГIЗIНДЕ ЖАТКАН
ДАОНЫ БІЗ: «...МӘҢГІЛІК , ОЛ ӨЗГЕР
МЕЙДI, БIТIМСIЗ, ТАНЫЛМАЙДЫ», - ДЕЙМIЗ. 
ОНТОЛОГИЯЛЫҚ МӘСЕЛЕ


ДҮНИЕТАНЫМДЫҚ
МӘСЕЛЕЛЕР
Даоны тану жолында сезiмдiк ,
iнкарлiк бiздi оған ешкашанда
жеткiзбейд . Адам сез мд к жолмен
тек кана шектелген накты заттарды
гана тани алады .


ДАОСИЗМНІҢ МОРАЛЬДЫҚ
КӨЗҚАРАСТАРЫ
Даосизмнiн моральдык iлiмi Кун - фу - Цзы iлiмiне қарама
қарсы . Конфуций адамдардың бiр - бiрiне жақсылық жасау
керект г н кағидасын сынга алып , олар оны « мен - саған ,
сен- маған5а >> теңеп , « оның ешкандай моральдык мәнi
жоқ , тек қана пайда табушылыкка итеред » деген ойды
айтады . Даосизмн ң этикалық идеалы -жақсылық жасауға
ұмтылмау . Сондықтан ондай адам - iзгi адам . Мұндай
идеяға оларды итерген өмiрде көп кездесетiн
жақсылықтан жамандық болып оралуы болса керек .
Сондықтан даостардын iзгi адамы еш нәрсе жасамай
жеңiске жетед . « Күреспей - ак жең ске жетед » , - дейд
даостар .


ДАОСИЗМНІҢ ӘЛЕУМЕТТІК—
САЯСИ КӨЗҚАРАСТАРЫ
Даостар үк мет басындағы адамдарды байлыққа , қымбат
заттарга қызықпауга шақырады . Әс ресе тәкаппарлықты
зияндылыгын аса көрсетед . << Ең бақытсыздық - өз
ңкәрiнiң шегiн бiлмеу де , ең қауiптiлiк - асқан байлыққа
жетуге ұмтылуда » . Даостар - соғысқа карсы . Соғыста
болған жеңiстi мадақтау - адамдарды елт ргенмен тең .
Сондықтан зг басшы көрш лермен тату тұруга , егер
қайшылықтар пайда болса , оны бейб т турде жол беру
аркылы шешу керект г н айтады . Сондықтан кашанда
соғысты бiрiншi болып ашудан бас тартқан жөн деп
есептейд .


НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ


Достарыңызбен бөлісу:




©kzref.org 2023
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет